Minnen från förr | Hammarby Sjöstad




I början på 2000-talet så byggde JM och många andra byggföretag bostäder i en helt ny stadsdel i Stockholm, Hammarby Sjöstad. Nu snart 20 år senare börjar det nya bostadsområdet att bli färdigbyggt. Jag var ny på jobbet då vi precis höll på att bygga som mest där i Sjöstaden. Så när jag letade efter fina inredningsdetaljer på nätet blev jag så glad när jag hittade den här lägenheten som precis hade varit till salu. Vilka minnen det väckte. Husen vi byggde hade så många fina detaljer och mest minns jag alla de härliga stora fönster som lägenheterna hade. Och köken som var tvåfärgade, vita bänkskåp och björkluckor på väggskåpen. Den mossgröna oglaserade mosaiken var en annan detalj som jag tyckte passade utmärkt till björkdetaljerna (gillade grönt redan då). Och minns jag rätt så var det Lönnparkett på golven. Vilken nostalgiinlägg detta blev. Men så himla kul att se att det har behållits och förhoppningsvis älskats. Det har verkligen åldrats med charm och stil. Klassisk inredning håller över tid.

Foto: Fantastic Frank


1 kommentar:

  1. Ja, vad kul att se att stilen håller! /Sofia

    SvaraRadera