Adventstider



























































Hej! Jenny heter jag som gästbloggar på Hitta hem. Jag driver inredningsbloggen Hemtrender och tack vare den får jag skriva om trender och inspirerande hem. Ibland får jag äran att gästblogga och göra stylinguppdrag som detta! Vill du vet mer om mig så hittar min blogg här.

Med mitt första gästinlägg vill jag försöka sprida lite inspiration inför första Advent. Här har jag hängt upp en gren med jutesnöre och hängt amaryllisar upp-och-ned. Bara man fyller på med vatten i den ihåliga stjälken så håller dem minst lika bra med blomman nedåt, men det blir lite roligare såhär tycker jag. Sen gillar jag verkligen hyacinter, om du är känslig för starka dofter så fråga i butiken, det finns dem som inte doftar så mycket. Finast är om man har dem i glasvaser så man ser rötterna. Kottar i massor är också ett litet tips. De kostar inget, de är fina som detaljer i glasskålar eller som sällskap i krukan eller bara några få tillsammans på bordet, och de håller länge, så ut och plocka!
  

Med dessa bilder önskar jag en fin, vit Advent!

Övrig rekvisita: linneduk från H&M Home, trägran från Granit, vita granar från Cooee Design och på väggen hänger fina kort från Matilda Svensson

Fotograf: Sara Medina Lind
Stylist: Jenny Martinsson Hemtrender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar